MY STORY

MY STORY

blog archive

Popular Posts

Friday 21 December 2012

setelah sekian lama :)


ha!setelah sekian lama menyepi,akhirnya aku mengarang blog lagi hahaha
aku mengulang kaji chemistry,aku terlena atas meja bilik study. Kawan2 lain masih bertungkus lumus membuat latihan cehemistry. Masing - masing mempersiapkan diri na FINAL! Microb,CTU, ESM,HYDRO,CHEM,ECOlOGY..awak kena kuat hana liyana!awak boleh!yakin!Pejam celik pejam celik,oh im 9teen right now n sdg berjuang sebagai seorang mahasiwi UiTM.. degree xsama macam sekolah, xsama mcm matrik..lain sangat.. membuatkan diri semakin matang.

Lukisan ni??tiba2 aku terjumpa folder yang memuatkan semua lukisan2 yang pernah aku lukis..n inipotret terbesar aku penah lukis..A3 je..ak xprnah amek kelas lukisan or belajar pasal lukisan..yang aku tau,ak lakarkan sahaja lukisan berdasarkan emosi.. ye,dulu kalu aku stess,aku akan melukis..potret mahupun pemandangan..aku meluah rasa hati melalui lukisan.. segala kata dilakarkan melalui lukisan..emosi yang mempengaruhi untuk aku melukis..lama dah rasanya aku stop melukis..gara2 timbul konflik mengenai lukisan..tapi pantas dia menerangkan pada aku, lukisan akuidak sempurna seprti benda yang hidup..jika aku melukis potret hanya kwasan muka,bermakna tiada benda hidup yang boleh hidup dengan muka sahaja.tapi cukuplah..aku mengambil keputusan untuk berhenti melukis potret cukup dengan pemandangan. lukisan ayah cantik..sukaaa ^^ minggu dpan study week, maknanya aku kena prepare diri sepnuhnya untuk menghadapi final.

bachelor in science environmental tech ni walaupun banyak sangat benda na hafal,tapi rasa seronok kita mengenal alam dan melihat kebesaran Allah mencipta alam ini.dulu aku hanya melukis pemandangan yang akulakarkan,coretkan atas kertas lukisan,tapi sekraang course yang aku ambil memamg melibatkan kerja luar n berinteraksi dengan alam. Aku jarang masuk hutan, tapi haritu masuk..Subhanallah hijaunya..cantik sangat.. embun pagi yang menitis,kicauan burung di waktu pagi dan senja,bunyi unggas di waktu malam..bagai irama alam yang bersilih ganti. lama da x tulis cerpen ^^ rindunya waktu pmr n spm..seronok sangat mengarang cerita  sambil berpuitis ^^

pukul 1.45 petang sebentar lagi masa untuk pulang ke ipoh..Lamanya adik xbalik..rindu dkat semua ^^ excited nya na jumpa ibu ayah walaupun sekarang ni tgah berperang dengan perasaanna final haha ayah adikna makan macam2 balik ttttttttt..wait fr me yeah.. ngaaaaaa

:: pesan dia :" solat awal ye comel :) " " belajar kerana Allah" " kena kuat,jangan sedih2"  terima kasih  sebab xpernah jemu memberi semngat :') dirimu selalu berada di dalam doa ku ::

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...