MY STORY

MY STORY

blog archive

Popular Posts

Saturday, 11 February 2012

KISAH COUPLE YANG MENCARI KEHALALAN :)

✿◠‿◠) Kisah couple (✿◠‿◠)

LELAKI : Awak, boleh jadi awek saya? Saya berkenan sgt lah kat awak. Bagi saya, awak 

perfect!

... PEREMPUAN : Ok, boleh je takde masalah. Couple ke?




LELAKI : Err...kalo dah mintak jadi awek, maknanya couple la tu kan?



PEREMPUAN : Ok. Bila nak kahwin?



LELAKI : Err..boleh tak tunggu saya habis belajar dulu tahun depan, pastu tunggu saya 
dapat keje stabil dulu. 
Dalam 3 tahun, insyaAllah.



PEREMPUAN : Ok, kita putus sekarang gak.



LELAKI : Eh, kenapa?????



PEREMPUAN : Kerana tiga sebab

Satu, awak ajak saya bergelumang dalam dosa utk 3 tahun tanpa akad yang sah. Tiada 
jaminan awak takkan 
jumpa saya, sentuh saya dan hal2 berkaitan. Dalam 3 tahun tu kita akan bercakap hal sia-sia 
tentang soal hati 
yang tiada berkesudahan. Nanti ada yang terluka. Saya taknak hati saya terluka. Saya pun 
taknak hati awak terluka.

Dua, kalau tak bersedia nak kahwin kenapa terburu-buru nak jalin hubungan? Sedangkan 
kahwin ni spesifiknya 
adalah utk mereka yg betul2 bersedia zahir batin, agamanya, ekonominya wlpn tak kaya, 
dan dari banyak sudut. 
Restu ibu bapa juga perlu difikirkan sama.

Tiga, lelaki yang beragama tahu bahawasanya ini bukan caranya. Sabar. Tahajjud byk2. 
Istikharah rajin2. Taubat 
selalu2. Muhasabah sentiasa2. Ubah slow2. Lelaki beragama takkan beri harapan palsu 
dengan bermain dengan 
perasaan, masa dan waktu. Jangan letak harapan seandainya hati tak yakin. Jgn beri harapan 
pada yang mudah 
menyerap harapan. Hati wanita ni macam gelas kaca, mudah pecah. Bila dah terluka, susah 
nak rawat balik. 
Jangan ada niat nak kahwin je, tapi tindakan ke arah itu tidak ada. Boring. Cari calon ni 
bukan nak cuba-cuba 
macam cuba pakaian. Tak sesuai yang ni, amik yg lain lah..


LELAKI : Em..tp sy tetap nak awak. Dh bertahun2 tunggu awk.




PEREMPUAN : Mohon padaNya andai hatiku yang kau pohon.. Bila dah bersedia, cuba cari 

saya balik. Tapi ni bukan 
janji atau beri harapan. Jika sy masih blm berpunya, datang mintak dengan ayah mak terus. 
Bincang dengan 
dorang. Salam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...