MY STORY

MY STORY

blog archive

Popular Posts

Friday, 27 April 2012

rahsia wanita di sebalik botol air


RAHSIA WANITA DI SEBALIK BOTOL AIR




Kalau korang peg kedai...pakcik kedai tu bg 4 botal air twister yg berlainan kondisi nye


1. suda tggl separuh tp bertutup


2. penuh dan bertutup


3. separuh n xde penutup


4. penuh tp xde penutup




harga same je..so korg na pilih air twister yg mane utk beli??


sy percaya ramai yg akan beli botol no. 2..betol x ??

na tau apa kaitannye dgn wanita???


mcm ni...


BOTOL NO.1 ( BERTUTUP TP DA TGGAL SEPARUH)


botol yang berpenutup membawa maksud  wanita tersebuttahu akan hukum menutup aurat dan mempratikannya, namun sayang, wanita jenis ini berpendapat bahawa dengan menutup aurat atau berpakaian sopan sahaja sudah memadai untuk memenuhi tuntutan syarak.


cuba tgk, airnya dah diminum. Dalam erti kata lain,wanita ini cuai dalam menjaga hukum ikhtilat. Penampilannya yang sempurna & memenuhi garis panduan syarak memperlihatkannya sebagai seorang yang solehah & sejati, namun pada hakikatnya, wanita ini bercouple, membenarkan dirinya disentuhi dan dipandang oleh lelaki-lelaki yang tidak halal baginya. Itu belum cukup "solehah".


golongan ini perlu dibimbing...




BOTOL NO. 2 ( BERTUTUP DAN PENUH)


botol ini sahaja yang benar2 terpelihara keadaannya, yakni masih dalam keadaan original dan asli. Botol ini merupakan perumpamaan kepada insan- insan yang akur pada fitrah (sifat semula jadi) manusia. Mereka tidak menafikan keperluan berhijab dalamkehidupan. hasulnya, orang- orang di sekelilingnya turut menghormati dan mengenalinya sebagai "muslimah yang tulen".


wanita yang CEMERLANG dalam kedua- dua aspek, iaitu pakaian dan adab, tidak ubah seperti botol twister yang sempurn. Jangan lupa,hanya botol twister yang sempurna yang dipandang orang dan bebaloi untuk dibeli.



BOTOL NO. 3 (XBERPENUTUP N TGGL SPARUH)


botol no.3 ni paling teruk kondisinya. tak bertutup dan dah diminum orang. b=Botol yang tidak berpenutupdan terdedah, samalah seperti wanita mendedahkan anggota auratnya. Pendek kata, hijabnya dari sudut pakaian,tidak sempurna.


kkemudian airnya sudah diminum orang bermaksud, wanita tersebut membnarkan dirinya disentuh secara haram oleh lelaki yang bukan mahramnya (orang yang boleh dikhawininya). Wnita ini gagal memelihara batasanikhtilat. Botol (wanita) itu belum sempat dibeli (dinikahi) secara halal oleh pembelinya (seorang suami yang sah), tetapi sudah pun diminum (disentuh, dipeluk,dikucup, atau lebih teruk lagi,disetubuhi) oleh orang lain (lelaki yang tidak halal baginya). Hasilnya,air (kehormatan) botol itu (wnita) sudah bersisa(tercemar).




BOTOL NO. 4(PENUH TP TIDAK BERPENUTUP)


botol no. 4 ula masih penuh isinya, tapi tidak berpenutup. xbertutup ertinya wanita itu tidak mempratikan hukum menutup aurta secara menyeluruh. Barangkali, potongan pakaian yang ketat,singkat, terlalu fashionable atau lain- lain yang setara dengan mnyalahi tuntutan syarak,telah menarik perhatian kaum lelaki yang berada disiktarnya. lalu die diganggu.


akan TETAPI , wanita jenis ini (yang mewarisi ciri- ciri botol ke-2 ini), mempunyai ketegasan yang tinggi dalam menghadkan pergaulan mereka dengan lelaki. sifat "malu" menjadi pendinding mereka daripada terus menghampiri atau melayani kehendak lelaki= lelaki tersebut. Boleh jadi mereka bertindak sebegini kerana itu merupakan ajaran dan kefaham yang disematkan ibu bapa mereka,mungkin juga kerana wanita2 ini sememangnya jelas dengan laangan - larangan syrak dalam bab ikhtilat.


Kesimpulannya,wanita ini masih terpelihara kehormatannya (airnya masih belum diminum orang), cuma masih belum mengerti kepentingan tutup aurat yang betul.





oleh itu marilah kongsi rahsia wanita di sebalik botol twister ini ^^.. marilah kita sesama manusia mengingati sesama sendiri...




**************

"Nabi saw pernah menerangkan di dalam satu riwayat….bahawa diakhirat nanti apabila kita dihadapkan di hadapan Allah swt…kita akan ditanya..tentang dosa dan pahala….jika ada dosa yang kita lakukan…maka pahala kita akan dipotong….jika kita banyak melakukan amalan baik sekalipun…tetapi jika tidak menutup aurat….pahala kita akan dipotong mengikut lama mana kita mendedahkan aurat ketika di dunia ini semasa kita hidup….sehingga tiada lagi pahala yang nak dipotong..kita tanggung pula dosa orang yang rosak matanya..akhlaknya…disebabkan oleh kita yang membuka aurat….sehingga kita menjadi manusia yang paling muflis di akhirat lalu dicampakkan kita ke dalam neraka"























2 comments:

  1. ok .. cane kalo pakcik tu bagi penuh tak bertutup dengan 95% discount .. rase2 perempuan beli x?

    ReplyDelete
  2. trpulang kpade pgguna..even discount..bg gogo,kte tau,bacteria ape da msuk dalam air tu..buat nye bacteria E.coli..kot dalam tu da msuk binatang...serangga...kte xtau..biasenya air yg trdedah ni da tercemar..even dpat discount tp dapat sakit n pnyakit utk ape an ^^
    sbb tu la dinasihatkn supaya prempuan mnjgae maruah diri sebaek2 nya..duit hantaran pun xdela discount an ^^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...