MY STORY

MY STORY

blog archive

Popular Posts

Thursday 25 April 2013

dear mickey mouse :)


Alhamdulillah..akhirnya mp3 mickey mouse sy da kembali sembuh..yeaaay!!muaah!!mickey mickey awak adelah salah 1 brg  mickey yg pling sy syg,selaen beg,pendrive,chopstick,cadar,rantai, gelang,botol,bju n dll...sgat2 syg..awak adalah kenagan sy dgn ayah..
saya egat lagi...

akhir tahun 2008 (umur sy f.3)
haritu ayah bwak sy beli brg rumah..mase jalan2,akak jerit.." ADDDDIIIIIK!mickey mouse!"..terus gogo pandang,mase tu kn mr mickey,kwan awak warna merah..saya nampak harga dia RM100 lebih..yg sy tau,sy na beli gak..bukn sbb sound dia sedap ke ape..tp sebab dia mickey mouse..sy pggl ayah, "ayah,adik na tu,adik beli guna duit raya adik".." t ayah beli kn adik yg lg elok,itu sound dia xsedap"... "xna, adik na yg tu". ibu kata  " adik,mahal la, sound dia xsedap mcm mp3 elok mcm abg beli SAMSUNG,klu na beli mahal,beli yg elok punya"   saya "tapi adik suka"..last2 xbeli..
ayah tanya, "adik na ais krim?" saya jwab "xna" ayah tanya lagi " adik,kita na makan kat mane?" saya geleng je..then sy jalan sorang sbb sedih..
Masuk kreta saya sedih..saya diam je..mata da berair tp xgugur je air mata.. saya buat2 tdo..ibu cakap kat akak " akak nape tunjuk adik benda tu"... akak jawab "la mane akak tau.."ibu cakap kat ayah "dia na mp3 tu" ayah ckp "dia na mp3 tu sbb mickey mouse"..bla blik umah..ayah ckp,adik jom kita peg yik foong cri mickey adik.. saya rase na senyum tp tahan huhuhu..then ayah pun bwak ptg tu jugak cri kat yik foong..stiap kdai ayah cri..mcm xde je..smpi kdai kat atas..sy jerit..."AYAAH! mickey! then ayah suruh tgk,ayah mnx wrna merah tp xde..tggl wrna hodoh2 je..then sy ckp na hitam..ayah tnya brape kat cina tu RM95..ayah mcm xbg je na beli..pastu sy ckp kat cina tu.."boleh kurg lg x?", smbil wat muka kesian..dia bg RM85 skali ngn warranty,then yeaay!jd beli..
TQ  ayah :D

tapi bila pk pk blik..xpatotnya sy wat mcm tu..huhu klu na je mesti na jugak..atotoi...sian ayah..bila egat blik..sush pyah ayah na bg sy hepy..tq ayah..terima kasih sbb cri kn jugak mp3 tu..syg ayah :) terima kasih,smpai skang kalu adik majuk mesti ayah pujuk dgn ais krim hehehehe ngaaaaa

p/s : thanx ibu ayah, kalu nampak je brg mickey mouse mesti ibu ayah beli kn..tq ^^ rase mcm suma brg mickey mouse adik ade heee



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...